Nawigacja: Nasza metoda czyli trójjęzyczny trzylatek
 
Nasz dom
Opieka i nauka w trzech językach
Nasza metoda czyli trójjęzyczny trzylatek
Jeden dzień u nas
Kadra
Galeria
Polecamy
Opłaty
Kontakt
 
 
 

NASZA METODA CZYLI TRÓJJĘZYCZNY TRZYLATEK

  • Języki dzisiaj

Język służy komunikacji, która w dzisiejszych czasach internetu i innych mediów staje się podstawą wszelkich działań. Wybierając trójjęzyczny program edukacyjny dajecie Państwo szansę dziecku na lepsze wykorzystanie swojego potencjału, który do szóstego roku życia jest w dużej mierze nieograniczony.

  • Nauka języka u dzieci i u dorosłych

Naukowcy mówią o wczesnej, konsekutywnej i późnej wielojęzyczności. Zależy ona od wieku osoby uczącej się języka.

       Do trzeciego roku życia mówimy o wczesnej wielojęzyczności. Dziecko uczy się języka spontanicznie, naturalnie-tak, jak uczy się języka ojczystego-pod warunkiem iż będzie w tym języku "zanurzone" czy też otoczone nim oraz iż każdą jedną osobę będzie kojarzyć z jednym językiem.

       Między trzecim a szóstym rokiem życia wielojęzyczność dzieci nosi nazwę konsekutywnej, co oznacza iż dziecko uczy się języka obcego nadal w sposób spontaniczny, ale już używając nieuświadomionych jeszcze struktur języka ojczystego. Nauka języka nadal postępuje bardzo szybko, ale już nie tak naturalnie jak przed trzecim rokiem życia-wymaga więcej wysiłku.

       Po szóstym roku życia uczymy się języków w ramach tzw. późnej wielojęzyczności-język ojczysty staje się filtrem przez który przenikają struktury języka obcego. Nauka języka na tym etapie to nauka gramatyki, struktur, słówek etc. Z wiekiem nauka języka będzie od nas wymagała coraz więcej czasu i wysiłku.

  • Trójjęzyczny trzylatek

Aby trzylatek mówił trzema językami muszą być zachowane następujące warunki:
-zanurzenie w języku-dziecko musi być "zanurzone" czy też maksymalnie otoczone językiem obcym
-jedna osoba jeden język-dana osoba może mówić tylko jednym językiem- w innym wypadku dziecko będzie mieszało języki
-język jest narzędziem a nie celem. Przyswojone słowa, zwroty muszą służyć konkretnym działaniom.
-proponowane zajęcia i ćwiczenia muszą być dostosowane do wieku dziecka. Motywacją dla dziecka jest wykonywane ćwiczenie, a nie nauka języka sama w sobie-ona przychodzi mimochodem

  • Grupy wielojęzyczne

Poprzez tworzenie wielojęzycznych grup wspieramy lingwistyczny rozwój dzieci. Te mówiące po polsku uczą się angielskiego i hiszpańskiego od swoich angielsko i hiszpańsko-języcznych kolegów. Ci, którzy mówią po angielsku i hiszpańsku zdobywają język polski.

  • Native speakerzy o przygotowaniu pedagogicznym
Native speakerzy mający przygotowanie pedagogiczne nie tylko znają doskonale język, a zwłaszcza słownictwo związane z dziećmi (rzadko kiedy znane przez osoby które nauczyły się języka jako obcego), ale również wiedzą jakie gry, piosenki i innego rodzaju atrakcje przygotować aby jego nauka była zabawą.